Sommerferie USA 2018

Vores sommerferie gik i år til USA.

Vi fløj fra Kastrup lufthavn lørdag morgen, og mellemlandede i Toronto Canada hvor vi havde 4 timer til vi skulle flyve videre til Miami. Da vi ankom til Miami og fik hentet vores bil oplevede vi at luftfugtigheden var så høj + varmen at det virkelig var hårdt at være udenfor. Da vi landende meget sent sov vi på Lufthavns hotel i Miami, inden vi dagen efter kørte videre.

NASA FLORIDA:

På vej til Orlando kørte vi forbi NASA JFK Space Center.

Vi var der i meget kort tid, da vi ikke syntes det var så spændende som vi havde troet. vi tænker at det er en god oplevelse og alle pengene værd hvis man er rum interesseret.

ORLANDO FLORIDA:

Vi kørte videre til Orlando, hvor vi skulle have 3 overnatninger, på et dejligt Hilton hotel tæt på alting.

Vi har allerede lært meget at vores ferie og hvad vi skulle have planlagt anderledes. så som ikke at være i Orlando i 3 dage. Dette er en by for børnefamilier med forlystelsesparker. Vi brugte dog tiden på noget fornuftigt shopping og pool.

Den sidste aften kørte vi en tur i byen og kom forbi det smukke Orlando Eye.

Savannah GEORGIA:

Da vi kørte fra Orlando var planen ikke at køre forbi Savannah, men jeg havde googlet mig frem til at det var en fantastisk smuk by. så vi stoppede et par timer for at køre rundt i deres Trolley Tours som vi ikke ville have været for uden.

CHARLESTON SOUTH CAROLINA:

Charleston er nok den by som min
mand har glædet sig mest til at opleve. Nok pga. serien Nord & Syd, slagmarker, Fort Sumter og krigsskibe. Dette er ikke noget jeg syntes er spændende, men det overraskede mig og jeg lærte en del og så smukke steder.
Det er en god ide at bestille billetter hjemmefra til Boonehall, hvor Nord & Syd er optaget og Fort Sumter. for at komme til Fort Sumter skal man sejle 45 min hver vej og har ca. 1 time på Fortet. god ide at vælge en dag hvor det er overskyet eller ikke for varmt.
Nyd en gå tur langs havnepromenaden hvor der er park, springvand og smuk natur.

Boonehall

Fort Sumter

NASHVILLE TENNESSEE:

Nu går turen videre til Nashville, som vi begge har glædet os meget til at opleve.
Denne by kan vi varmt anbefale, deres musik, mad, kultur og smukke by er et besøg værd.
at opleve byen være i fest døgnets 24 timer er en meget special oplevelse.

MEMPHIS TENNESSEE:

Vi skal vi videre til Memphis hvor vi skal møde Elvis, bo på Graceland, se Sun Studio og se hvor Martin Luther King blev skudt.

Vi startede med at besøge Lorraine Motel som var en kæmpe oplevelse, se hvor Martin Luther King blev skudt. Motellet er ombygget til et museum.

Vi var et smut forbi The Sun Studio, hvor vi fik en rundvisning.

Om aften valgte vi at tage ud og se Baseball.

Vores sidste dag i Memphis skulle vi til Graceland vi bestilte VIP til vores rundvisning.

KEY WEST FLORIDA:

Køreturen fra Memphis var 1937 km så da vi ankom var vi meget trætte. vi tog direkte i poolen og slappede af. De 3 dage vi var i Key West var afslapning og små gå ture.

MIAMI FLORIDA:

Vi havde 7 dage i Miami hvor vi brugte dage på stranden, se byen og slappe af inden turen tog hjem igen.

Littel Havana

Miami Beach

Vi var afsted i 3 uger og en helt igennem FANTASTISK ferie.